dag 3 mycket fåglar

Efter stadsrundvandring i Meridás centrum åkte vi buss till det vackra fiskelägret Celestún. Där dela vi upp gruppen i ett antal mindre båtar.
Alldeles innan tänkte jag att det blir väl kul om vi får se någon vacker fågel av typ pelikan eller en rosa flamingo.
Stolarna i båten var golvfasta och det fanns fyra stolar på varje sida. Framför mig sitter min svåger och bakom mig sitter båtföraren.
Båtföraren fick sig ett ordenligt skratt när Mats (svåger) fick fågelbajs rakt på kinden.
Vi andra skrattade också åt det. Det var lite konstigt att fågeln kunde träffa Mats på kinden då vi hade ett tak av segelduk eller något liknande material.
Det blåser inte så mycket som man kan tro när man tittar på min systers hår. Nej, han kör så fort med båter.
Sörens solskydd satt på för det mesta då solen lyste.
Solen lyste varje dag. Tror vi hade 3 regnskurar på 14 dagar. Hur många minuter de varade kan jag inte säga.
Här har vi några TEMA-kompisar, våra nya Facebookvänner Håkan och Pelle sitter i båten.
Nejmen, vad är det för något därframme?
På långt håll trodde jag det var en byggnad eller så.
Det är väldigt många rosa flamingos. Då menar jag väldigt många.
Ljudet var helt överväldigande.
Här har ni förklaringen till den rosa flamingons färg.
Den äter räklarver som har den rosa färgen.
När flamingon är lite ljusare är det förmodligen en ung flamingos som inte hunnit äta sig till den rosa färgen ännu.
Det fanns andra fåglar också.
Efter alla rosa flamingos åkte vi in i mangroveträsket. Det var speciell känsla.
I en av båtarna från TEMA gruppen såg man krokodiler. Jag hade önskat att vi gjort det också men så blev det inte.
Tror aldrig jag kommer att få uppleva så många rosa flamingos igen så jag suger på det så länge jag kan.
Har lagt fram en önskan om att förstora ett foto av flamingosarna för att göra en tavla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0