onsdagsfamiljen

Så kallar jag mitt gäng som jag tränar med på onsdagar. Vi möts ute vid Mellsta idrottscenter alldeles vid Dalälven.
Där körs löpintervaller mixat med lite styrkeövningar.
Då jag inte hållt löpningen vid liv under vinter kan jag lugnt säga att det var lite jobbigt.
Men ändå så otroligt härligt med skogen och fågelkvittret.
Fick en kram av bästa värden Gun-Britt, du är så mmmmmmm...............
Det var en hel del backar i 4 minuters intervallerna så det gällde att hushålla med krafterna.
Jag vet ju också vad som komma skulle, backintervaller alá 3 stycken med en 4:e hela vägen upp.
Blir beslutsam att öva på löpsteget och farten.
Jag vill springa fortare.
Jag vill springa snyggare.
Tror kanske jag ska fundera på det där med blockträning som Martin Lidberg pratade om.
Jag har fått så mycket muskler på benen av all crossfitinspirerande träning att det blir tungt att springa.
Tänka tänka tänka............hur ska benen bli både starka, långa och snabba?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0