gråten i halsen

Närmare och närmare kryper historiens grymmaste händelser.
Läser och har för dagen lånat en film på bibliotetek, Auschwitz, den slutgiltiga lösningen.
Hjärnan kämpar med att inte ta in.
Ögonen, eller tårkanalerna kämpar för att inte öppna tårkranen.
Två och halv vecka kvar till vi landar i Krakow.
 
Samtidigt som denna förberedelse pågår gör jag också det vanliga här i livet.
Äter, lagar mycket mat, tränar och hänger med människor som betyder något i mitt liv. 
Tar en promenad och vips så hamnade vi på biblioteket och lyssnade för ett föredrag kring dyslexi med Nassam Al Fakir. Mycket trevlig stund. 
Ringer till min syster, till min mamma och till mina barn.
Måste nog ringa syster nu, innan vi går in på avsnitt fyra i filmen. 
Vi har vilat oss en stund för att äta middag och för att fylla på kylen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0