kultur och historia

Denna vecka är och har varit fylld av böcker och film.
Göran Rosenbergs bok "Ett kort uppehåll på vägen från Auschwitz" och dokumentären "Palme".
Både bok och film gör intryck och får mig att resa tillbaka till min egen historia. 
Det väcks känslor av både värme, glädje, sorg och vemod. 
Förresten boken väcker känslor som är starkare än så, förtvivlan, vanmakt och obegripligt!!!
 
Träningen har fått bida tiden an, för kroppen har inte varit 100 %.
Fast just i skrivandets stund intas lite kaffe som ska aktiverar och pigga upp mig inför ett TMI-pass. 
Ni som läst ett tag vet att det betyder "Träning Med Instruktör" och att MIN instruktör är precis som jag ganska crossfit-frälst så passen är natruligtvist ganska likt crossfit.
 
Det är extra kul att träna med mina nya Reebok-skor (crossfit-sko) och med mina nya hansskydd (typ handske utan fingrar). Blir nog starkare av elle med nya kläder på kroppen, eller så är det en illusion.
Fast jag kan leva i en illusion en stund och snälla du låt mig vara där! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0