eget program

Har nu kört mitt egna program utifrån mina mål, som är att klara strikta chins och klara hspu, handstående armhävning.
Alla övningar var inte jättesvåra men krävde koncentration och fokus. 
Ringrodd i horisontellt läge är ingen barnlek och sedan göra 3x6 repetioner. Två riktigt snygga sedan tappar jag stilen snabbt, men jag ger inte upp.
Det är ett sug mot stången för chinsen, hela jag vill bara dit och hänga och känna. Vilket jag får på mina negativa chins. Hopphjälp upp sakta ner. Ser att axelskadan gör min övning lite sned. 
 
Är noga med uppvärmning av både kropp men framför allt axlar. Arma "rotatorcuff", känsliga delar på lilla kroppen. 
Det roligaste under mitt program är nog ändå övningninge "stabilitet handstående", försöker hitta balansen och lockas till en nätt böjning mot armhävningen. Det har hänt lite, styrkan smyger sakta in.
 
Tredje veckan som jag provar Paleokost eller stenålderskonst som den också kallas. Inga mejeriprodukter eller spannmål. Magen känns lugnare och kroppen minder svullen. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0