raggade ung kvinnlig stavhoppare

Igår gick jag till gymmet i hopp om att någon från small group skulle dyka upp för att göra läxan med mig.
Maken var med men det fanns inte en tanke i världen att han skulle vara med, han har ju varit sjuk.
 
Gav honom i uppgift att gå på löpbandet för att senare köra några lätta styrkeövningar utan pulshöjning. 
Vad ser jag?
Han springer på bandet som värsta olydiga killen. 
Går fram och skäller lite och han saktar ner. 
Han ska bli helt återställd till Portugal därav min framfart om lydnad!
 
Men själv är jag alldeles ensam på golvet. 
Kollar mig omkring och ser en tjej som verkar jobba lite grand.
Går rakt fram till henne och frågar;
- har du hållt på länge?
hon;
- nej sådär.
jag;
- jag har fått en läxa och jag behöver en partner. Vill du se programmet?
hon;
- ja, okej är det crossfit typ?
jag;
- absolut!
hon;
- jamen jag är med!
 
Tjoho, vilken störtskön Emma, stavhoppare som räddade min läxa. Och vi klarade 8,5 varv på 20 minuter av 
10 golv till tak, 10 kg (körde med viktplatta)
20 skidhopp el 10 djupa knä böj (knäböj)
5 burpees (hoppa nästan till taket)
15 sit-ups med fotsulorna ihop
En gör en sak, byt sedan av sen nästa och nästa....
Klarar ni 8 varv? Denna fråga om varven kom från min instruktör Maria! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0