21 april två händelser av kaliber

Idag har jag sjungit för min dotter Ida, hon fyller 26 år idag. Ofattbart att tiden går så fort. Hon är så fin person och människa min Ida. Hon är en god rollmodell för unga vuxna och för sina syskon.  Hon är varm och generös. Jag köpte lite träningskläder åt henne i Portugal som jag redan skickat och som passade bra. Löpartights och linne. Lite pengar insatt på kontot fick det också bli då hon som student behöver stöd till nya glasögon.

 

Idag har jag också gjort premiär med cross träning i Mellsta.  Min namne ”Paola” på friskis var en av ledarna. Hon har ett naturligt och skönt sätt att leda oss motionärer fram i terrängen. Även de andra ledarna var positiva och stödjande.

Vi var allt från stavgångare till intensivlöpare, från ung till gammal, kvinnor och män, jag allt fanns nog med i skogen idag.

Efter en stunds uppvärmning med gång och jogging kom en kort stretch. Sedan drog det igång med flygande fart fram i löpets tecken. Var man snabb fick man extra runda för att vänta in både löpare och stavgångare till den gemensamma styrkan.

Där i skogen en ganska kall aprilkväll ligger jag bredvid min man och jobbar med höftlyft.

Rakt upp ser jag en grå himmel och höga tallar och jag ligger på en skön bädd av mossa och känner mig så lyckligt lottat. Träningshormonerna är på G, superduperbäst!!!!!!!!!!!!!

Sedan blir det backträning med både sidhopp och intervall. Det var detta jag var lite skraj för. Men det funkade hyfsat bra. Att träna i grupp är som att lägga i en extra växel.

Efter 1 timme och 20 minuter är vi klara och jag har bestämt mig. Nästa onsdag är jag här igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0