grobianapaanfall

Igår hände något märkligt. En grobianapa anföll mig och tog hel mig i besittning. Mina tankar och hela min kropp. Även de motoriska förmågorna blev ockuperade av denna grobianapa.'
Det började så fint med en lugn kvällspromenad och lugn filmkväll. Till filmen en Wallander, Dödsängeln åt jag en apelsin med hackade valnötter och lite keso. So far so good.
Medan jag sitter och mumsar på denna nyttighet vet jag att det här håller inte. Jag måste ha något i min kropp som dämpar denna grobianattack.
Vi har just gett dottern alla chokladkulor som var kvar efter påskäggen, det var många. Ska nog in i hennes rum och titta på dessa chokladkulor. Jag tog en hel näve. Vad ser jag? Hon hade en halv ask med salta pinnar. Jag tar några av dem också och går tillbaka tills soffan och den pausade filmen.
Det går inte. Går tillbaka in till dotterns rum, tar fler chokladkulor och resten av salta pinnarna. Hallelujamoment.
Men jag vet att det finns ostkrokar också, dom är faktiskt mina egna. En liten bytta bara. Slank in fort som den.
Men fanns det inte också lite ananaskaka kvar som mamma hade bakat? JJJJJJJJOOOOOOOOOOOOOOO, två små bitar, inget att spara på nu när jag var övertagen av denna varelse som styrde allt som åkte in i min mun.

Sen som inget hade hänt försvann denna grobianapa och lämnade mig alldeles ensam kvar i soffan. Hur var det tror du? Skit, inte skönt i magen. För att inte prata om tankarna. Snälla ni hjälp mig att skydda mig nästa gång denna varelse är på väg. Det kan typ hända mig varje månad, undrar varför?  

Kommentarer
Postat av: annis

Paola, du måste tänka på att allt gott är bra för själen. I alla fall en gång i månaden. Och är det påsk eller jul så får det gärna bli fler gånger.

Och vad är det för mening med att träna som en tok om man inte får äta vad man vill?!?

2010-04-09 @ 07:56:34
Postat av: Cilia

Aj aj äsch det är sååå sällan och du är inte ensam. Glöm det, men jag vet hur det känns efter. God helg! KRAM

2010-04-09 @ 13:43:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0