morgonstund har guld i mun

Mina morgontankar såhär på lördagen den 17 april vandrar från till vad dagen ska innehålla till framtidens agenda.

Just ätit en frukost med havregrynsgröt, kanel och mjölk. Varför, jo för klockan 11.00 är det dags för ett litet träningspass. Inte vår vanliga lördagstid. Nej idag ska vi iväg på en konsert i Aspeboda kyrka och lyssna på Landsortsorkestern. Vi har en god vän som är sångerska i bandet.

Så min dag blir innehållsrik med aktiviteter som ger vällust tror jag.

Har märkt att det går lättare och lättare att välja bort det som är tråkigt och göra det jag vill. Kan det vara en av fördelarna med att äntligen blivit tant?

Eller måste det samtidigt kopplas till något mödosamt arbete med sig själv?  Både och skulle jag vilja säga. Vissa har redan livsvillkor som präglats av sunda och stimulerande aktiviteter (om det gäller dig finns säkert någon du bör tacka).

Framtiden då? Jo mina funderingar just nu handlar om att ta min träning upp till en ny nivå. Jag behöver nya utmaningar.

Jag ska investera i en pulsklocka och lära mig lite om hur olika träningsformer kan ge olika effekt för min puls.

Jag ska också lägga in nya träningsformer, jag ska börja med crosstraining. Crosstraining är en utomhusträning som kombinerar löpning och styrka ute i naturen. Det ska bli väldigt spännande att se hur jag upplever den formen. Jag är lite löprädd tror jag.

Men efter Portugalsresan har jag fått både coachning och motivation att testa.

Tänk om Rune Larsson skull få se mig i Ultraloppet nästa år?

Dessa vårtecken blommade under påskhelgen i Borlänge.


Kommentarer
Postat av: Annis

Crosstraining - en utomhusträning som kombinerar löpning och att stryka ute i naturen... Ungefär som när man var liten och pallade äpplen? ;-)

2010-04-17 @ 22:26:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0