Påsken är här

Långfredagen har snart blivit kväll och middagen landar så fint i magen. Ett träningspass med inriktning på styrka blev det på eftermiddagen. Träffade Gunbritt, värden på step. Hon sken upp när hon fick se mig och lika gjorde jag. Hon har följt min blogg och känt igen allt från förra året då hon var i Portugal med sin dotter.
Alla hormoner som ökar i min kropp som ett resultat av träningen gör mig lugn och skön. Finns nog inte en drog i hela världen som ger sådant välbehag.
Att låta kroppen arbeta så att svettdropparna hamnar på golvet ger en poverdos i hela huvudet. Och för alla som inte visste det, allt sitter i hjärnan. Descartes misstag har ju rättats till. Ingen kropp och själ här inte, nej allt hänger ihop med hjärnan. Heja hjärnan du är bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0