Cordon Blué

Just stoppat in mina nystekta Cordon Blué, på lövbiff in i ugnen. Väntar på att potatisen ska koka klart. Gröna ärtor med fräst schalottenlök i.

Vem har väckt denna underbara lust till matlagning i mig?

Jag tror faktiskt att det är jag själv.

Visserligen är det hälsokost som är mitt stora fokus. Men idag är det lördag och Tony har sprungit snabbast av alla på sin sträcka i Vasastafetten, för mixgrupperna.

Han är så cool min grabb. Han ångrade sig när det gällde att stanna i Mora och kommer hem ikväll. Kommer förbi och firar med en Cordon Blué.

Det är så fantastiskt roligt med vuxna barn. Kanske ska skaffa några till?

Fosterbarn kanske, eller akuthem kanske?

Eller inte!

Verkar tufft. Vi som lever så ego just nu. Tränar och bara gör sådant som vi vill.

Ojdå, nu ska moset vispas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0