undrar när allt det andra kommer?

Ibland skulle jag behöva vårda språket lite mer. Just nu skulle jag vilja använda lite fula ord. Har just passerat eller är i sluttampen på ett PMS tillstånd.

Why? Jag vill inte ha fler barn. Jag skoja bara om det jag skrev igår. Jag är snart 48 år. Varför tar det inte slut i och med att man har beslutat sig för att läggar ner produktionen?

Ett sätt att ta hand om mig i dessa lägen är att bråka lite och gå och träna. Just hemkommen från ett styrkepass. Armhävningar känns bra när det är så här. Känner mig till och med lite starkare än vanligt. Är det” ilskehormonerna” så säg?

Sen är det också det här svåra ”GROBIANAPAANFALLENA” (kolla rubrik i tidigare blogg). Nu har jag ätit godis 3 dagar i rad.

Träffade mina panter tanter på träningslokalen och en av dem berättar att hon hade ätit ”chokladkaka” igår. Jamen det är väl ändå fullständigt normalt. Jag äter en påse popcorn, en påse naturgodis, mörk choklad (allt detta var mitt) sedan ger jag mig på min sons påse, mmm.

Vad sägs om det då?

Jag har hört att sex är bra för att det frigör hormoner som gör en lugn. Problemet är att min man knappt vågar tilltala mig. Fast inte bara. Jag är liksom lite ojämn. Från 0-100 typ. Känns som jag är bipolär eller har akut ADHD. Båda passar in.

Lite lugn just nu. Tränat. Ätit. Duschat.

Undrar när allt det andra kommer? Svallningar och svettningar och sånt som de talat om.


Kommentarer
Postat av: pappa larsson

...tala med Inger, eller tala med mig OM Inger..

2010-08-22 @ 22:46:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0