Egypten del 2

70-års fest Andra morgonen på M/S Helio. Man vänjer sig snabbt och hytten känns snart som hemma. Fast i ärlighetens namn tyckte jag nog att vi hade lite otur med vår hytt. Vi bodde liksom vid vattenlinjen. Marie och Jan-Olof hade på plan 1 i fören. Fast det är klart Marie skulle fylla jämna år under denna resa. Så jag unnade henne denna hytt. Men lite diesel luktade det nere hos oss. Idag har de historiska inslagen bestått av det kanske mest storslagna templet i Nildalen, helgat åt falkguden Horus. Detta besökte vi i Edfu. Senare under dagen anländer vi till Kom Ombo. Väl framme i Kom Ombo är det dags för kvällens program Egyptisk afton. Det är också så att vår supertrevliga herre med ekorrögon har sin 70- års dag idag. Grattis Hasse. Vi bordet för kvällen får vi äran med paren Jan-Olof och Marie, Lars-Gunnar och Monica sitta med Hasse och hans mycket rara fru Ann- Britt. Dessa människor förgyllde min resa på ett sätt som kan vara ganska svårt att beskriva. Förmodligen för att dessa inte var några ”dussinmänniskor”. Jag skulle gärna tillbringa en Temaresa till i deras sällskap. Vid starten hade vi vid bordet följt klädkoden för kvällen, arabisk mundering från skrud till topp. Det var bara en vid bordet som inte tagit seden dit han kom. Fy, fy på dig Jan-Olof. Ja, ja du klarade inte så lång stund under denna press innan du lämnade bordet och snabbt fick hjälp med att skruda dig på egyptiskt vis. Bra jobbat killen. Lars-Gunnar du hade det lite svårt med benen, ja, ja menar du visade för mycket. Förresten lurade du de andra killarna också att visa sina sexiga. Det tyckte jag var så kul, precis min humor när jag börjar bli lite trött. Den sociala delen var lika viktig som den historiska. Fast den sociala delen var ganska historisk. Som var göteborgare sa i tacktalet på bussen till Sofia. Du reser med ett gäng ”döingar”. Jag älskar historia mer än någonsin. Tack alla döingar.

Kommentarer
Postat av: Marie

Ja, grupptrycket kan vara hårt ibland!!!

2010-02-01 @ 23:43:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0