innan jag blev frisk


Imorgon börjar den långa kuren, fast inte så lång som förra gången

Den är kortare nu

Ett år förut, ett halvår denna gång

Om allt går bra vill säga

Tänk om jag inte tål den nya kombinationen

Interferon har jag klarat förut

Rebetol vet jag inte så mycket om

Visst har jag läst om den i medföljande informationen

Idag har jag varit orolig

Tänk om jag blir jättesjuk

Tänk om jag inte blir frisk

Tänk att jag läste i aftonbladet om en man som skrivit en bok

”I väntan på en lever”

Jag börjar tänka tankar om döden

När jag var yngre var jag så orädd nästan dum

Jo jag var dum

Inte för att jag ville vara dum

Mer som vild och galen

Idag kan jag tycka om hon som var då

Jag vill tycka om hon som kommer imorgon också


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0