kanske bor det en liten i mig.......

Ägnat hela dagen åt att lyssna på kunskap om Tourette Syndrom i Falun. En överläkare/barnpsykiatriker och pensionerad specialpedagog delade med sig av både kunskap och erfarenheter.

Jag undrar om mina tics kan vara något. Min man har sagt att jag ”ljudar” ibland. Själv märker jag inte av det. Vet att jag gjort i ankarliften när vi åkt skidor och när jag ätit mat. Vet det för min man har liksom sagt åt mig, – varför låter du så där? Jag tror jag ljudar när jag äter för att jag njuter. Det låter väl rimligt. Jag brukar låta när jag njuter.

Kanske bor det en liten Tourettare i mig. Lite tvång har jag ju också. Fast som de sa på filmen idag, det är en positiv energi som måste ut. Jag bara älskar dessa positiva omformuleringar. Tänk att ingen såg så på mig när jag gjorde mina ”grejer”. Tänk vad annorlunda allt skulle kunnat vara.

 


Kommentarer
Postat av: Anna

Såg på TV i morse om en med Tourettes som de opererade in elektroder på och hon blev helt av med sina tics.

2010-02-08 @ 21:16:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0