låg energi, energibars

Idag är det lite låg energi. På jobbet var jag tacksam när patienterna uteblev pga. sjukdom. Skönt att sitta ifred och dokumentera.
All energi har jag lagt på helgens skidtur i Gyllberget och på min resa till Västerås.
Inte så att energin är slut. Den verkar bara finnas till vissa saker just nu.

Det var så fantastiskt att åka skidor för andra gången i Gyllberget. Naturen var som en vintersaga. Flowet i åkningen gjorde att det kändes som det var 10:e gången minst. Gubben ramlade en gång, han skyllde naturligtvis på mig. Är det inte konstigt?

Idag har han varit och tjuvtränat, det är helt okej för mig. Han behöver det.

Stina och hennes fina kompis Fanny har lagat en otroligt god fläskfilegryta med kokosmjölk och spännande kryddor. Det är skönt med 18 åringar. Jag har lovat att göra energibars när tjejerna tagit hand om disken. Jag har nog även lovat att de ska få smaka. 

Jag längtar till fredag. Min älskade syster Pia kommer med sina flickor Julia och Jenny. Ja, Mats kommer också med såklart. Vi ska ha sportlov tillsammans och åka slalom i Romme Alpin.

Jag längtar, av dem får jag så mycket energi och glädje.

Kommentarer
Postat av: Stina

tack mamma! Du är guld.

Och dina energibars blev mumsfilibabba!

2010-02-11 @ 01:46:54
Postat av: Annis

Va! Inget inlägg om hur mysigt det var att få kramas med Elsa??

2010-02-11 @ 09:08:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0