vinster

Min son är så otroligt social och trevlig. Idag ägnade han tid med mig på köpcentrat då jag sökte en bra produkt till håret mitt. Han intresserade sig och verkligen är med i diskussionen, betänk då att han är född -88. Hur gammal är man då? Just det 22 år och leker med mamma. Återigen det är tantålderns vinster, hur coolt som helst.

Småbarn är visserligen goa och söta, men ingenting går upp mot vuxna välartade barn. Det bästa med vuxna barn är man slipper gå ner på en nivå för att mötas. T.ex. man behöver inte låta dem vinna när man spelar spel eller låta dem komma först ner för backen vid tävling. Allt sker på lika villkor (nästan).

När jag var klar med mina bestyr på köpcentrat kom sonen med ett förslag. Han sa;

-          Ska vi gå in på Stadium och bli och låta oss bli inspirerade av alla träningskläder inför vår resa?

-          Ja, det gör vi (vilka bra tankar han har grabben).

Jag hamnar nästan direkt bland ”Nikes” sortiment. Gillar deras grejer liksom. Eller så kanske deras grejer passar min kropp. Den blir så mycket snyggare i Nike än i Soc.

En annan bra sak med vuxna barn är att de har pengar. Det resulterade i att han bjöd på kaffe på ”mat och kompis”. Ja du hör ju själv bara namnet säger hur mysigt det var.


Kommentarer
Postat av: stina

gosiga mamma, det låter som ni haft en supermysig dag!

Men det heter "kompis mat och prat" :)

2010-02-28 @ 18:49:19
Postat av: Marie

Håller helt med dig och då förstår du, varför jag älskar att resa med min son.

2010-03-01 @ 09:03:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0