den fräkninga svanen

fräknarna och det röda håret
har liksom guidat livsspåret

det har gett allt på ont och gott
prövat mig för spe och spott

att bli ledsen fast jag inte gjort nåt fel
oj, vad jag tittat på prickarna och tänkt fy och ve

att älska den fula ankungen blev min tröst
när jag ej fann min moders bröst

tiden kan ibland ändra naturen
på vissa också fixa fuguren

precis som ankan blev en svan
blev jag i viktigas ögon en speciell dam

svanen kan bli fasligt arg och farlig
precis som jag om du inte tar det varligt

om du väljer att upptäcka hela mig
kan du få uppleva en häftig grej

tänk dig själv en fräknig svan
stark och vacker, nu värdsligt van

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0