den sista resan

Under mitt äktenskap med min nuvarande man har han väckt mitt intresse för historia. I förälskelsefasen blev jag nattad med historiska berättelser. Mest om vikingatiden.
Ibland somnade jag innan berättelsen var klar och ibland orkade jag lyssna klart. Ibland försökte jag visa intresse trots att jag inte hörde vad han sa. Så gör jag inte längre, det kanske är synd.

Med dessa historier i bagaget och en tuff sjukdomstid då det var osäkert om jag skulle bli frisk bestämde jag mig för att jag vill till Egypten. Jag vill göra en kryssning på Nilen. Om jag får chansen att resa en gång till får det bli dit.

Jag blev frisk och hann göra andra resor innan denna Egyptenresa blev aktuell. Men nu bär det av, tre dagar kvar på jobbet sen får min man belöningen för sitt berättande.

Tänk vad mina gamla lärare skulle bli förvånade över mina kunskaper i Egyptologi. Fröken svårt att sitta still och lyssna har äntligen blivit "mogen tant".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0