Han visslar

Planerna för helgen är att undersöka eventuella fynd på längdskidor. Efter många år utför backen skall vi nu ge oss på skidor på längden.
Så bra för alla stora muskelgrupper sägs det. Det är lite konstigt att jag aldrig riktigt lärt mig denna skidform.
När vinters ändå finns så gäller det att närma sig den med alla kreativa former som kan tänkas locka.

Jag försöker föreställa mig en bild av mig själv på "Gyllberget". Detta ska vara en av det vackraste skidspåren i Borlänge enligt ryktet.
Jag ser sol, fina spår, en man framför mig med ryggsäck på ryggen där han förvarar kaffe och smörgås. Han visslar och är glad och säger:
- snart skall vi stanna och fika älskling.
Jag sträcker ut hela kroppen i några sista  stavtag och säger:
- oh, ja gärna.

Tekniken kan vara ett problem. Ja den kan kanske sätta stopp för hela min bild av oss på Gyllberget. Eller så kanske går fantastiskt bra.
Om inte får jag återvända till jympasalens svettiga pass, sköna rytm och glada motionärer.
Alla kan inte vara som Kalla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0