pencillinet har verkat

Varit hemma tre dagar. Två träningspass och lite kalas för sonen har hunnits med. Vill inte jobba imorgon, verkligen inte. Så nyttigt att vara hemifrån med andra människor som inte finns i mitt vardagsliv. Skapar mycket distans till mina små irritationstankar. Ska skriva snart om irritation.

Jag dricker vatten ur kran och sköljer munnen med samma vatten när jag borstar tänderna. Det renaste vatten. Jag stoppar tvätt i maskinen och trycker på en knapp och tvätten blir ren. Visst är det lite skönt men inte rättvist.
Tydligen är det så rent här hemma att min magen reagerar lite, vill inte prata närmare om det jag tror du fattar.

Mamma trodde jag skulle dö nu när jag reste iväg för att jag skrivit så fint till henne i "Lovsång till mamma". Hon var nära att smitta ner mig med sina katastroftankar. Tycker inte om att flyga när man inte får någon fallskärm. Jag smittas hellre av hennes kärlek, ja av allas kärlek. Vill ha mycket kärlek, av alla mina käraste.

Stina överraskar mig med något bak nust nu, pencillinet har verkat.
Hon har längtat så efter oss. Det hon trodde skulle bli en skön föräldraledig tid, blev halsfluss och längtan efter mamma som hon var 5 år gammal. Ja det är så det är när hon blir sjuk. Jag har matat henne med yoghurt och pysslat på som bara den. Tidigare var jag inte någon bra mamma vid sjukdom. Inte nattetid ialla fall, det gidk knappt att få liv i mig. Då finns det en herre i huset som plockade poäng genom att tina bullar och gör varm choklad mitt i natten.


Kommentarer
Postat av: Marie

Du med?? J-O blev också jättedålig när vi kom hem, fick t o m lite feber. Var bra 2 dagar och sen en dag till med feber.

Jag har precis kommit hem från en hel timmes underbar massage, så nu är det dags att gå till skolan och jobba igen.

Vi hade en härlig resa, mycket tack vare dig och Sören! Kramiz

2010-01-26 @ 11:32:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0