tigrinnan och gasellen

Det är lite ändringar i min träningsresa till Portugal. Min planerad partner fick förhinder, hon väljer liksom Afrika och Zansibar.
Detta har skapat en situation antingen skulle jag resa ensam eller se om platsen kunde tas över av någon annan.
Det blev min 22 åriga son som tog platsen och blir mitt sällskap. Vilken hit. Han och jag har nog aldrig fått så mycket tid utan övrig familjs närvaro.

Han är en god löpare som enligt min bedömning skulle kunna imponera på dem som förstår sig på.
Kroppen hans påminner om en gasell, eller en mager ung man, man kan välja. Jag väljer gasell.

Jag är en god tantjympare. Om någon domare i fitness skulle se mig vet jag inte vad han eller hon skulle tänka.
Kroppen min påminner om en tigrinna, eller en hyfsad välbevarad tant, man kan välja. Jag väljer tigrinna.

Så gasellen och tigrinnan skall på träningsläger och glädjas åt denna möjlighet.
Det är så skönt med 22 årig son som uppskattar en aktivitet som denna tillsammans med mig.

Jag fick bara en av denna sort, syskonen är döttrar. Två stycken väldigt olika döttrar.
Nu har de alla nått en myndig ålder och jag kan bara konstatera att jag är hellre mamma till stora barn.
Eller kanke är det så att jag skördar frukten av fostran och investeringar som gjorts i dessa tre individer.
Är det så, då är jag nog tvungen att gratulera mig själv till ett fantastiskt resultat.
Grattis bästaste tant Paola till en prestation som låg över alla förväntningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0