step

Sista steptillfället ikväll före min semester. Carola min stepfröken är ett riktigt yrväder och hon har ganska bra flås tror jag. Det är min tredje termin och äntligen börjar vissa "moves" sitta. Jag trodde jag kunde glida in på gamla meriter som gymnast och klara detta galant. Men nej, Oh nej det var faktiskt mer än 30 år sedan jag var tävlingsgymnast. Men jag tror dock att jag har nytta av gymnastiken från min ungdom rent mentalt. Jag liksom aktiverar en känlsa som verkar så bekant, jag känner mig på hemmaplan.

Det finns inget i min nuvarande träning som ger så hög puls som just stepen. Det luriga med hela grejen är att jag orkar därför min hjärna blir lurad eller bortkollrad genom att jag måste vara så fokuserad på mina rörelser och att inte ramla av min bräda.

Det finns riktiga ungdomar på stepen. Kompisar till min dotter Stina, 18 år ungefär. Jag tror dom tycker att jag är duktig fast jag är så gammal. Min Stina vill inte gå med mig på "gympa", hon är ingen friskistyp säger hon. Jag tycker att hon är lite töntig, eller lite stöddig kanske. Fast i andra sammanhang är hon cool.

Nu är det dags att svettas.   

Kommentarer
Postat av: Stina

haha du är så söt mamma! Jag vill bara tydliggöra att jag är 18 år exakt och att jag tycker friskis är jättebra men känner att jag njuter av livet på andra sätt, såsom att kolla på film till exempel. :)

2010-01-12 @ 01:43:48
Postat av: Elin

skitsöt blogg! du har fått en trogen läsare nu :)

2010-01-12 @ 16:58:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0