Väntar en dålig förlorare kanske?

Det blev ett par alldeles nya längdskidor idag. Lite dyrare än jag hade trott. Men va sjutton, vem vill ha plastskidor? Inte jag. Jag vill ha sådana som man kan valla in vallan på.
När mina blev ett snäpp bättre och dyrare ville naturligtvis inte mannen min bli frånåkt som han sa. Nej, konstigt hans skidpaket blev i slutändan dyrast. Fanns inga stavar till honom i 500:- klassen, tänka sig.

Missade det planerade träningspasset idag på grund av detta skidköp. Resultatet blev istället ett cirkelfyspass. Idag hade de ändrat i det passet, så det mesta var nytt och det var väldigt mycket ben. När jag skulle ut från träningshallen var jag alldeles skakig i benen.

Vet inte hur det kommer att påverka min planerade skidtur imorgon. Hoppas på att det inte finns så många uppförsbackar. Utförsbackar kanske inte heller är att önska sig. Nej jag tror att ett plant underlag vore alldeles utmärkt för en nybörjare som jag. 

Det är en passande tid för att börja med längdskidor. För som alla vet är alla uthållighetssporter något som de lite äldre idrottarna alltid vinner. Jag ska nog överaska med att vinna något litet lopp. Familjeloppet mot min tävlingsinriktade partner vore nog bra att börja med. Fast han är nog en dålig förlorare. Om han märker att han ligger efter kommer han säga att han har håll eller sträckt sig i ryggen. Alltid finns det något att hitta på för en dålig förlorare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0