Vasaloppet är långt borta

Trots -15 grader blev jag svettig men först mot slutet av första varvet. Det blev två varv i Mellsta.
Första backen utför låg jag som en fura. Likadant gjorde gubben.
På flacken gjorde jag ett tappert försök att skjuta fram höften och staka diagonalt. Hur svårt kan det vara?
Jo, det kan jag säga. Riktigt svårt att hitta flytet.
Tycker vanligtvis att jag har god koll på armar och ben men nu vet jag inte var dom var.

Visslade han framför mig? Nej, för det mesta låg han efter.
Det var lite ringrostigt även för honom. Han har dock åkt som vuxen med sin kompis Jörgen i Falun.
Själv har jag knappt åkt ens som barn.
Han ropade en gång till mig och frågade:
- hur gör du?
Tyckte han att det bra ut för mig?
Jag svarade:
- Jag vet inte, försöker få in någon slags takt.
Inte nog med detta jag ville samtidigt få det att se lite snyggt ut.
Inte en chans, jag lovar.
Vasaloppet kommer att få vänta länge på mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0