Vandring tvärs över ön, Azorerna Sâo Miquel

Efter första nattens sömn ger vi oss ut på en vandring tvärs över ön. Sâo Miquel heter den största ön av de Azoriska öarna. Underbar natur på denna vandring mot den norra sidan av ön.
Här är Urban och Mia från Stockholm som delade fler äventyr med oss. Murarna är höga på Azorerna vilket är ett resultat av att man ville göra marken odlingsbar. Lava stenen måste bort och ett sätt var att bygga murar och tala om vad som är mitt och ditt.
Vandringen var ibland tuff med alla uppförsbackar. Det gjorde att vi tog en och annan paus. Här är en.
Från utkiks tornet var vyn fantastisk. Vi kunde se både den södra och norra delen från detta torn. Atlanten var så blå. Nu vet jag vad havsblå är för färg. Trädet som blommar med de röda blommorna är ett Julträd från Nya Zeeland. På ön finns planteringar från hela världen. Azorerna ligger mellan tre kontinenter. Gissa vilka!
Hortensian blommade med en prakt som inte riktigt gick att ta in. Allt från vitt, blått och rosa.

Kommentarer
Postat av: rebecka

Mmmh vi hade det jättebra där hoppas att vii har det jättebra hemma hos mig....<3

Jättebra att du la ut en bild påå Elsa jättegullig<3<3<3.........

Vii ska baka innan nii kommer<3.....

För vii ska ha en efter-rätt...

Men du ska ju göra en efter-rätt oxå<3=D...

Jättekul att vii har Varandra påå facebook<3<3<3.....

Hoppas jag får vara med dig och Sören för nii är profs påå kubb<3...=D

Hoppa studsmatta är det din grej???

Min grej är det jag kan göra en volt,envolt som man gör en boll i luften<3...

2010-08-10 @ 12:32:53
Postat av: rebecka

Mycket vandring tuft!!!

2010-08-10 @ 12:36:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0