dithän, min gamla farmors uttryck

Oj då, vad semestern närmare sig.

Fattar inte att jag har endast tre dagar kvar innan ledigheten tar vid.

1 juli beger vi oss till Azorerna jag och min man. Tre äventyr ska hinnas där borta mitt i Atlanten.

Snorkla med delfiner och kaskelottvalar är det första som står på schemat. Som nummer två är det en jeepsafari och som avslutning en fotvandring.

Den 3 juli ska jag sjunga för min make. Kanske något annat också. Han fyller år.

Helgen har gått i kylans och träningens tecken.

Sprang min bästa halvmilsdistans någonsin. Det innebär att jag kände mig så stark och lustfylld hela banan igenom. Jag fattar inte att det är jag som springer där och pratar högt med mig själv.

Jag säger;

Du är stark Paola, du är grundtränad och du har ett bra löparsteg.

Trodde aldrig jag skulle komma ”dithän” (min gamla farmor Stinas uttryck, hon är död sedan 2001) att löpningen gav en sådan kick. Men just i lördags var jag där. Jag lovar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0