smyga in en ny idé

Dagens egenterapi består i att baka det godaste matbröd jag vet, Arlettes fruktlimpa. Det är från henne jag fått receptet därav har jag döpt det till hennes bröd.

Kollade mina skåp vad som fattades för att få till två limpor. Allt som behövdes inhandlas var lite sötmandel, torkad frukt och naturell yoghurt.

På med joggingdojorna och ryggsäcken för en förmiddagspromenad till affären. Trivs bra med egen tid. Gick förbi Hagaskolan där alla mina tre barn gjort sin gymnasietid. Gick förbi en ung kille som stod en bit från skolan och rökte en cigarett. Tänker tyst för mig själv, va synd…………..

Synd är just att skada sig själv. Vilken syndare jag varit!!! Oj oj…..

Fast nu är nu. Nu är det hälsa och ”må bra kontot” som är det allra viktigaste i mitt liv. Nästan som att vinna på triss faktiskt.

Att ta hand om sig själv är nästan som att köpa en lott där det utlovas vinst varje gång. Någon liten belöning dyker alltid upp.

Min dotter Ida som är min idrott- och idrottsmedicin coach pratar ofta om mål. Vad har du för mål med träningen mamma?

Oftast har jag nog svarat ärligt och uppriktigt, jag vill må bra och så tycker jag det är så roligt. Det är lustfyllt att träna.

Jag håller fortfarande kvar det som en av de viktigaste målbilderna men det börjar smyga in en ny idé i mitt huvud.

Tänker att jag har två år på mig att hitta mitt livs bästa toppform. Jag fyller 50 år om två år i oktober. Med toppform menar jag styrka, kondition och smidighet. Kanske inte kan slå vigheten från barnsben men nu räknas endast vuxen ålder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0