snart tillbaka

Träningen har inte legat på is om du tror det. Nej då, visserligen var rejält förkyld med hosta innan semestern. Har i makligt takt tagit mig tillbaka på träningsarenan.

Har det varit tufft?

Ja, hur tufft som helst. Efter 2 km i spåret på Jogersö var jag helt slut (första passet). Var tvungen att låta mannen min springa andra varvet ensam. Min puls var så hög vilket talar för att kroppen inte var helt läkt.

Själv la jag mig i gräset och körde lite styrkeövningar från crossträningen hemifrån. Vilken tur att jag har alla övningar i huvudet.

Under två veckors resa gjorde jag efter denna tappra inledning 3 crosspass. Med det menas löpintervaller på 4 minuter och styrka däremellan för att avslutas med korta intervaller i backe. De sistnämnda x 3 på 15 sekunder.

En runda på 5 km hanns också med i Varberg. Ingen känning av mitt löparknä men istället lite påfrestningar i benhinnorna.

Hemma igen började jag i måndags med HIT-träningen. Kunde knappt röra mig efteråt. Onsdag två dagar efter ett cirkelfys-pass. 10 stationer 3 varv. Blöt av svett och lycklig av allt frisläppande hjärnan gör av dopamin.

Idag torsdag, öm, stel och nöjd.

Snart tillbaka till gamla formen. Det enda som gör mig lite orolig är midnattsloppet i Göteborg om 2,5 vecka.

Men självförtroendet är nog på min sida.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0