tredje gången gillt

Efter tre nätter i Varberg anländer vi till Stocken camping på Orust. Tredje gången gillt kan man säga.

Vi blev faktiskt förälskade i Varberg. Campingen var så fin och havet med sin fina sandstrand låg i direkt anslutning. Vilka sköna dagar vi haft där. Badat, ätit gott, blixtvisit till Ullared (kolla bara träningskläder och gick på sportoutleten) Varbergs fästning med Moss stenmannen. Vilket fynd, så väl bevarat och intressant utställning på muséet.

Tror nästan jag bestämt mig för Varberg nästa år igen, fast minst en vecka är det värt.

15 mil upp på kusten har vi nu åter hamnat på Stockens camping på Orust. Denna plats har en alldeles speciell plats. Stina, yngsta dottern har också fina sång och paddlingsminnen härifrån.

I år skall vi ut och fiska med syster och svåger som har ett hus här ute vid Mollösund. Min syster har nyss ringt och bjudit oss på middag. Vilken lyxig tillvaro vi har just nu. Jag tränar på att så gott det går leva i nuet och inte tänka på något annat det jag just gör. Hur går det då? Jo, ganska bra skulle jag vilja påstå.

Nu ska jag sätta upp markisen så vi får lite solskydd, inte regnskydd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0