min första mil

Vad är bättre uppladdning än shopping på Allum i Partille? Med nyfärgad syster kan allt bli bra uppladdning. Vi gjorde ett och annat fynd så här på sensommarrean.
Måltiden för att fylla på förrådet inför kvällens och nattens lopp bestod i ugnsbakade polkabetor med ädelost, fiskgratäng med ananas, tomar, purjolök och grädde. Till detta serverades rostad potatis. Så mumsigt, och som de flesta vet älskar jag att äta.
Min systerdotter Jenny har vuxit upp till en skön och härlig (snygg också) tjej som var med på både uppladdningsmiddagen och hon var med som hejarklack, tack mysiga tjejen och tack för kramen.
Pappa Mats håller blodsockret på en bra nivå och gillar det mesta jag lagar. Fast mitt hembakade bröd gick inte hem hos honom, han gillar inte frukt i bröd. Otur Mats säger jag, för det är väldigt gott.
I hällande regn väntar vi på vårt midnattslopp. Min svåger Mats, min man Sören (ser lite trött ut på ögat måste jag säga) och pirriga jag. Under regnkläder syns våra tjusiga tröjor.
Blöta av svett då regnet hållt sig undan större delen av löptiden. Glada och stolta över våra insatser och medaljer. Herrarna har tidigare gjort större prestationer än detta då båda sprungit Göteborgsvarvet som är en halvmara. Själv gratulerade jag inte killarna för jag var så upptagen av min egen insats. Jag har gjort min första MIL!!!!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag tycker Ni var duktiga allihop,

Ett fyrfaldigt Grattis till Er alla tre,

Grattis! Grattis! Grattis! Grattis!

2011-08-31 @ 12:23:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0