från kust till kust, Timmernabben

Efter Nykping åker vi ner på ostkusten mot Timmernabben. Har bestämt träff med syster och svåger. Vi kommer precis så vi hinner göra kaffe och duka fram smörgås i solen. Det var den enda som vi fick här i Timmernabben. Men vad gör det i glatt sällskap som ställer upp kultur och andra nöjen.
Efter lite strosande inne i Mönsterår så är det dags för fika. Min syster är världens bästaste fikare. Kolla bara hennes bulle. Det fanns faktiskt normalstora saker att välja på men inte för Pia.
Ska det fikas så ska det.
Ja, ni ser ju. Bullen är större än hennes ansikte.
Tröst i regnet kanske aldrig är helt fel. Pratade lite med min syster att jag kanske borde göra ett inlägg om hennes ätande då flera foton fångar henne med något i munnen. Fast en sak måsta jag erkänna hon gör bra matsäckar.
Efter shopping är det dags för lite historia. Kalmar slott står på agendan. Min syster tyckte att jag skulle berätta att hon äter på ett äpple. Hon stoppar i sig något nyttigt mellan varven faktiskt.
Uppdukat för en måltid som det kunde se ut. Det fanns vissa överraskningar för gästerna under Gustav Wasa sons Johan den III tid. Det kunde ploppa upp levande kaninungar och äggen kunde börja rulla då de var fyllda med blodiglar. Läbbigt? Ja, jag är glad för vår nutidsmat.
Även om inte maten lockade mig så verkar stressen vara avlägsen för kungligheter. Att brodera och ta emot besök i det vackra salarna skulle nog var ett lämpligt uppdrag för mig eftersom jag är så talangfull gällande relationer (lite ironi kan tolkas in här om man vill).
Det enda jag och min syster egentligen kan klaga på är nog den dominerande mansmakten gällande att sitta i framsätet. Är det inte konstigt att jag och min syster som är sådan moderna tanter sätter oss så snällt där bak. Inte bara det vi ser också rätt nöjda ut. Det är för att vi har varandra såklart.
Vi är också påväg till nästa upplevelse, Kosta glasbruk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0