ingen stil med apan

Ånej, nu kommer den där grobianapan tillbaka till mig. In i kroppen, in i hjärnan och hela min viljestyrka är satt ur spel.

Är det dags nu?

Har jag något gott hemma?

Popcorn, mm men det är typ bara luft. Visserligen inte mycket kalorier.

Inget annat hemma?

Jo, tråkig vaniljglass med chokladsås. Inte min grej.

Måste jag åka till affären? Kan jag inte lura iväg någon annan?

Jag har ju både Sören och Ida här nu. Kanske Ida kanske?

Läser av läget. Nej, ingen ide att fråga bara om hon vilja följa med så jag slipper åka ensam.

Yes, hon sa ja.

Naturgodis Ida, vad hade du i din påse häromkvällen?

Hon följer med och pekar. Den är god, och den, och den, och den ska vi inte tala om. Yogurtgrejer med mûsli, med lakrits, med nötter ja gud vet vad gott jag hittade. Kvällen räddad och grobianapan vann.

Snart skall jag proppa munnen full, ingen stil eller vett och etikett bara vräka. Halleluja!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0