häng med på HIT

ZON 1
Snart börjar det. Första zonen på HIT-träningen. Jag tittar rakt in på min kamerakvinna Klara.
Första övningen är burpees 5 stycken, fast min fotograf säger att hon inte trodde jag skulle hoppa högt. Men lite studs i tanten är det trots låneskor dagen till ära. Har bara hänt en gång tidigare att jag tagit fel skor med mig. Lite trött i huvudet kanske?
Efter burples björngång över till andra sidan. Ser det lätt ut? Välkommen att vara med. Med hög hastighet blir det mycket jobbigt.
Det är alltid roligare med björngång om man har familjen med sig. Bakom mina fötter ser ni min dotter Ida, hua vad stark hon är. Bakom henne arbetar lilla gubben. Åh, så duktig han är.
Efter burples och björngång väntar 10 snabba köttbullen. Själv var jag så snabb härifrån att kamera-Klara inte hann med. Men vad gör det när man och barn jobbar på så fint.
I 4 minuter loopar vi denna zon innan vi går vidare till zon 2. Hur känns det? Okej än så länge faktiskt.
ZON 2
Baskethopp med vikt 10 stycken. Nu börjar benen darra lite. Tyngden känns mer som 30 kilo än sina 2,5. Jag väljer lättare tyngd för att inte tappa på tekniken. Jag tappar nog ändå när jag blir trött.
Kamelen, armhävning med händerna framför kroppen och ner på armbågen sedan upp igen. Nun snackar vi kul, nej svårt, riktigt svårt. När det blir allt för tungt tar vi en arm i taget.
Rörliga bilder är inte alltid fina bilder, fast det finns moves i känslan. Zon 2 sista övning är skidhopp 16 stycken. Dessa tre övningar loopar vi återigen i 4 minuter. Nu tänker jag "Dear God" vad gör jag här? Pulsen är näst intill på max och inget annat existerar än att få bli klar med ZON 2!!!!!
ZON3
Här börjar jag med sidrotation för magenmusklerna. Denna gillar jag lite bättre än vissa andra. Tror jag har coreträningen att tacka det för. Sen får manju sitta ner, så skönt för dessa stackars tantben.
Zon 3 är åter igen en förflyttningszon. Efter sidrotation är det grodhopp över till andra sidan (det är långt). Här kommer Ida också.
Sista övningen på zon 3 är kettlebellswing 10 stycken. Här är det höften som jobbar inte armarna. Här ser ni några fina swingar till från de mina.
Ida har så fin mimik när hon tränar, här hittar hon fokus genom att blunda. Kära Sören andas på bra.
4 minuter loopar vi oss genom denna zon för att ta den sista zonen i besittning. Nu gör det ont på riktigt, men det är en känsla som bäst kan beskrivas "ONTSKÖNT".
ZON 4
10 sumodrag till hakan. Här är det återígen benen som skall jobba. Jag tycker benen jobbar hela tiden inte konstigt att jag blir trött och får träningsvärk.
15 sidhopp över tänkt linje eller över skivstång. Jag väljer golvet tänkt linje, man kan ju ramla annars. Vill inte skada mig.
Armhävning 7 stycken efter sumodrag och sidhopp. Kokta spagettin och mina armar är nog ganska synonyma med varandra i denna stund. Fast å anda sidan är kokt spagetti ganska gott, bara det är fullkorn.
Efter 4 minuters loop i zon 4 kanske ni tror att det är klart.
Nejdå, som ni förstår kommer en final. Fast jag glömde berätta att innan vi kastar oss in i dessa zoner hade vi en helt traditionell gammaldags uppvärming med lite löpning med kick i rumpan och lite höga knän.
Och nu till FINALEN!!!
4 minuter IDIOTEN! Hallå vad kul, hjärtat vill spränga bröstkorgen.
Med en snabb och tävlingsinriktad dotter i sitt löplag kommer pressen och kraven, vi måsteju vinna också. Det är himla bra med gruppträning. Jag blir så himla mycket bättre!
Snart tystnar musiken och jag vet att jag kommer att känna mig hög på dopamin. Vilken superbra transsmittosubstans som kommer av dessa rörelser. Jag gillar DOPAMIN!!
Jag gillar HIT, högintensiv styrketräning. Jag gillar mina tantmuskler. Jag gillar min hemmagrupp i Borlänge. Ikväll fattades bara du Maria, krya på dig.

Kommentarer
Postat av: Kaisa

Ni är ju stenhårda! Grymt imponerande. Roligt att läsa och se.

2011-07-05 @ 21:48:54
Postat av: Mamma

Fattar inte hur du orkar, men förstår nu varför du är så fixerad på mat. Du måste ha värsta förbränningen. Vad månde bliva nästa steg måntro? Lycka till vad det än blir!!!

2011-07-06 @ 09:30:49
Postat av: Angelica

Känner spysmaken i munnen bara av att se på dessa bilder : )

2011-07-09 @ 15:50:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0