min stackars älskling

Skällde på min stackars älskling förra veckan för att han inte lagat middag åt mig när jag kom hem efter kursavslut och tenta.

Vad jag inte visste var att han beställt en Garmin GPS-träningsklocka. Jättedyr!

Den fick jag idag när jag kom hem. Jag fick sätta mig i köket och blunda. Han lurade mig lite genom att säga; färgen passar dig så bra.

Trodde det var något klädesplagg, han är duktig på att köpa kläder åt mig (tom jeans har han köpt).

Kunde inte ana att det var en sådan häftig klocka med så mycket finesser.

Nu får jag läsa på hur tekniken fungerar. Har förstått att min vilopuls är betydligt lägre än 48 slag per minut.  För stunden är den nere och pendlar mellan 40-45 slag (trots att jag drack kaffe för en stund sedan).

Måste prata med min Ida om detta, höra vad hon säger liksom. Hon är min idrottsmedicinare som berättar alla kunskapssaker och ger goda råd.

På onsdag ska jag inviga min nya träningskompis på crossträningen. Skall bli så spännande att lägga in det på dataprogrammet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0