hör en bekant röst som ............

Att kvalificera sig till tantåldern gör inte livet lugnare.

Livet är mer fyllt än någonsin.

Igår blev jag överraskad av barnen. De hade gjort gemensam sak av att planera hem sin storasyster Ida från Umeå utan min och makens vetskap.

Så under ett Jysk-besök för att inhandla en längre gardinstång kliver först min son Tony fram och bara skräms så där lite lagom (vilket innebär att jag skriker lite lätt).

När jag lugnat mig och står vid kassan för att betala hör jag en bekant röst som säger;

-          Jasså, det blir lite mys ikväll hörde jag?

Jag vänder mig om och fattar först inte vad jag ser. Sen snurrar det i huvudet rejält. Där är min Ida som bor i Umeå. Hur, nej men, visste du det här? frågar jag min man.

-          Nej, jag är lika överraskad som du.

Det slutade med en skön fredagskväll med hela familjen samlad.

Ida ska stanna här ända fram till torsdag, så det blir lite gemensam träning.

Imorgon blir det HIT, Ida är lite pirrig tror jag.

Ska ladda kameran för lite fina bloggbilder.

Nu behöver tanten sova.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0