vårruset mitt första lopp

Nu är det gjort.

Mitt första lopp någonsin.

Var?

Stockholm, Universitetet.

Varför?

Jo, för jag kursar där på Karolinska Institutet och passade på vid kursdagarna.

Alldeles ensam?

Nej, det var flera tusen löpare. Fast ingen kompis hade jag med mig dit. Min kurskompis som skulle springa med mig hade lite negativa konsekvenser av sin borrelia.

Jag ställde mig i startgrupp 3 kan man säga. Första gruppen var tävlande, andra gruppen springa snabbt, tredje gruppen springa.

Vad fanns för grupper bakom dessa då?

Jo, jogga fort, jogga och gå.

Det gick fantastisk bra och jag sprang förbi många tjejer, kvinnor och tanter.

Jag sprang hela tiden och ibland tycker jag att jag flög fram och tröttheten var långt borta. Tog rygg på en kvinna som höll ett bra tempo och hon berättade att hon sprungit Göteborgsvarvet i helgen som var. Vilken kvinna!

Hur är detta möjligt att jag som aldrig tyckt om att springa är med i Vårruset?

Jo, det ska jag säga. Det är aldrig försent för förändringar. Jag tror det gäller mina matupplevelser också. När jag sprang in över mållinjen och såg att jag sprungit på 27 minuter kände jag mig riktigt stolt. Tack Stjärnan träningen för detta. Det är med er och crossträningen i Mellsta jag byggt upp min kondition och styrka. Mest tror jag på backintervallerna, fast dom suger!

Måste kolla när blodomloppet går.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0