hos bästa mamma med bästa syster


Städa städa varje fredag och så varje jul, det tycker jag är kul.
Ja, faktiskt när jag får göra det med min underbara syster Pia.
Alla fönster ska ha rena och fina gardiner. Tro nu inte att dessa som ligger på brädan skall upp i finrummet. Nejdå dessa ska hänga i badrummet. Fast helt ärligt serde lite våriga ut.  

Fick tyvärr inte använda ett nytaget städkort för hon tyckte inte hon var så snygg. Här är ett från augusti, nyfärgad och cool.

Det är tacksamt att hjälpa mamma med fönsterputs och höströj. Mamma själv jobbade på bra i köket. Maten har varit av högsta smaklycka hela helgen. För att inte prata om alla onyttigheter, äppelkaka med vispgrädde, smågodis, salta pinnar och popcorn. Jag har ätit av allt som bjudits.
Till lördagskvällen gör vi ett försök att göra oss lite nyttigare. Fruktsallad med äkta vaniljglass och lite kesella vanilj. Ops, en liten påse cheez crunches åkte ner i korgen också. Men va tusan det är inte så ofta. Den vältränade känslan känns lite avlägsen men är på hemmaplan snabbt åtgärdad igen.

Aron och Elsa hann vi förtårs också med att hälsa på. Här är Aron i fasters famn, vilken ljuvlig doft nygjorda har!

Wille fick också vara med när vi åkte till Rönnby och träffa sin kompis Elsa. Elsa tog sin dockvagn och sa till Wille; -kom nu vi ska gå och handla.

Syrran och jag gjorde en lång promenad med Wille. Vi tog en skön paus i fejandet och gick runt hela området. Jag fick visa lillesyster var vi bodde när jag och hon var riktigt små. Det är alltså 42 år sedan jag gick i lekskolan som vi gick förbi. Fattar ni? Jag är nog en riktig tant ändå!

Kommentarer
Postat av: rebecka

Hej Paola kan inte du hälsa på oss snart:D,jag vill gå på stan då oxå:D

2011-11-05 @ 19:49:03
URL: http://www.antligentant.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0