nästan baxnar

Undrar hur det är ställt med min dopaminnivå? Jag har en sådan välmåendekurva just nu att jag nästan baxnar.

Endorfiner och andra signalsubstanser verkar också ha en god balans.

Kanske är min ingång i ”menopausen” än ren hit.

Tror nog att min ålder på 48 år gör mig mogen för att slippa ”det där” återkommande halvdryga.

Jag undrar om jag är där snart eller nu kanske. Kan inte riktigt avläsa några tydliga signaler förutom att min "klocka" hoppat lite hit och dit.

Att bli lite äldre innebär att jag hela tiden flyttar fram positionerna för vad som är att vara ”gammal”.

Så summa summarum kommer jag nog aldrig bli gammal på riktigt, inte min egna lilla värld.

Eller är det så att barnbarn förändrar den saken?

Vi får väl se om och när den dagen kommer.

Nog verkar det lite mysigt.

Att må bra är ett bra utgångsläge för att uppskatta andra. Jag uppskattar många personer just nu så innerligt och glädjefyllt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0