pippi långstrump

Jag går runt i lite olika funderingar. Lite beslut som skall fattas.
Har lärt mig några viktiga ting på sistone.
Har kommit nära några riktigt fina människor.
Att bry sig om någon annan handlar aldrig om rättvisa.
Att bry sig om någon annan handlar just nu för mig om att se vems behov som är störst.
Att personen inte alltid haft förmågan att visa på samma sätt som jag är inte viktigt.
Jag klarar inte av att stå på sidan att titta på.
Jag måste erbjuda mig att finnas till hands.
Står inte ut med mig själv om jag inte visar empati och medmänsklighet!
Som Pippi Långstump sa; om man är stark måste man vara snäll!

Kommentarer
Postat av: Marie

Du är fantastisk!

2011-11-24 @ 21:27:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0