ska träffa en journalist

Jag ska träffa en journalist från Falukuriren.

Hon ska skriva om ”TANT”.

Hon har blivit tipsad om min blogg.

Bara namnet på bloggen kvalificerar mig att vara med och tycka till.

Fast vad ska jag säga?

Vad tänker jag om själva ”tantbegreppet”?

Helt ärligt ingen aning mer än att jag är vuxen och nöjd.

Jag säger vad jag vill, när jag vill och nästan till vem jag vill.

Tant är inte att hålla kafferepen vid liv i min värld.

Fast jag gillar ett gott kaffe, nu mer än någonsin faktiskt.

Går igenom gamla inlägg och blir rätt nöjd med vissa.

Tantinlägget från september 2010, ”Göta Petter! Jag är den nya tanten”.

Det finns även andra pärlor.

Är nog mest nöjd när jag vågat delat med mig av livets allvar.

En vecka har jag på mig att fundera.

Tips tas tacksamt emots.


Kommentarer
Postat av: Marie

Klart du ska ställa upp......ge TANTEN ett nytt ansikte.....typ 2011! Det är ju bara att läsa din blogg, så ser man vilket proffs du är!

2011-11-24 @ 21:30:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0