vägen till mitt hjärta

 

Min kära familj är så fostrad. Min make ägnade gårdagen till att fynda i skogen för att vi skall klara oss med kantareller i vinter. Idag har han rensat, förvällt och som inte detta var nog har han hunnit skura badrummet också!

Är detta vägen till mitt hjärta? Jag vägen har flera filer. Alltså det finns fler vägar in om du som läser detta vill pröva.

Min dotter Stina som för en kort stund är inneboende igen har fixat kvällsmiddagen. Jag satt i vardagsrummet och väntade. Maten skulle vara klar typ 18.00 till 18.30. Stina har en alldeles för optimistisk tro på hur fort det går att fixa käket. Jag blev tvungen att tjuvstarta med både chips (JA jag äter sådant) och naturgodis. Dämpade det värsta. Men vilket resultat denna unga dam gjorde, mmmmmmmm så gott med svamp i ostronsås, en sallad men sparris, sockerärter, cashewnötter. Till detta fanns mozzarella gratinerade tomater, klyftpotatis och pepparsås.

Ja vad säger man?

Jo man säger; Paola jag förstår att du är lycklig du.

Intar nu soffan och resten av godiset för att ladda för hälsomässan imorgon. Hämtar upp min kära kollega, den enda som har lika nära till nördstämpeln som jag inom träning och mat. Hon och jag skulle kunna roa oss att prata mat och träning länge. Hon har med sig två väninnor som jag inte känner, det är så kul med lite nya relationer. Säger jag idag, vi får se vad jag säger imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0