stark och arg!!

Jag tror att jag närmar mig det som kallas menopausen.

Någonting är på gång hursomhelst.

Jag som alltid varit på dagen hoppar än hit än dit.

Det värsta är nog mördarlusten.

Jag vill göra illa, nypa, spotta eller slå någon.

Konstig nog är någon alltid lite nära.

Det är verkligen som någon tryckt på en knapp;

-          Mördarmaskinen på tack!

Tur att det finns träningspass varje dag.

Där kan jag få byta ut några av de jobbigaste hormonerna mot något som lugnar.

Fast mitt under ett anfall kan jag vara riktigt klar och redig.

Nästan som om jag ser mig själv på en film, ja som en regissör tror jag.

Ingen Helena Bergström över mig. Inte en tår och inte en strimma snor.

Ren och skär ilska.

Kanske var det därför träningen gick så bra idag trots ett cirkelfyspass igår.

Just idag är jag stark!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0