vild och vacker

Renforsen var fantastiskt vild och vacker. Den enda outbyggda älven vi har kvar i landet för alla naturvetare. Alltså jag då.
Vindelälven heter den och ligger i Vindeln, ca 6 mil norr om Umeå.
Här tillbringade vi en dag för lunch vid älven, egen matsäck som smakade gott i höstsolen.
Inte fullt lika vilda med lika fantastiska är dessa tekniknördar, Sören och Klara.
Fast dom är riktigt bra att ha, nyttorelationer kan man säga.
Är det så att de står och tittar på någon tekniskt pryl som påminner om en mobiltelefon men är mer som en liten dator?
Det enda jag använde min androida mojeng till denna dag var dessa foton. Kolla himlen! Tänk dig ljudet!
Det är öronbedövande att vistas så när detta vidunder till älv.
Min Ida är inte blond längre utan har sällat sig till årets brunetter. Snyggt och naturligt på denna skönhet skulle jag vilja påstå. Är du av en annan uppfattning är det ingen ide att lägger det som kommenter. I alla fall inte på min blogg, jag tar bara emot positiva kommentarer. Allt annat suger musten ur mig har jag bestämt mig för.
Jag skulle härma Ida och visa min styrka på vår traditionsenliga promenad ner till Strömpilen i Umeå. Kroppen var alltför bylsig idag. Tekniken hade jag heller inte övat in. Så jag återkommer eventuellt nästa år om tjejerna bor kvar i Umeå.
Ida ser mycket coolare ut än jag men låt er inte luras! Kolla huvudet, det är inte över själva stången som går ut just där. Visserligen har hon snyggar teknik, men hon är ju så ung också.
Hösten är vacker. Snart brinner träden i rödaste rött och marken blir hård och frusen. Det är något så fridfullt med detta. Hösten gör mig lugn, så välkommen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0