fick beröm av maken idag

Jag är ingen instruktör men otroligt road av träning.
Efter helgens kurs i Crossfit funderar jag på att det finns alldeles för lite utbud med crossfit för äldre.
Alla kan inte göra "pull ups" och "handstand push-ups".
Alla kommer inte heller att lära sig.
Då kommer detta med "Guide to Scaling" in. Här kan man förenkla och och hitta alternativa övningar men så lik ursprunget som möjligt.
 
Kvällen WoD eller kvällen pass om du vill gjorde jag upp efter att mina lår behövde vila efter alla "Squat" vilket betyder knäböj.
10 minuters uppvärmning och därefter de första övningarna 21, 15, 9 repetitioner:
  • push up = armhävning
  • burpee = upphopp och ner i planka fast stående på händer
  • Sit up med tyngd = behöver ingen översättning
  • rygglyft
Därefter ett litet cirkelvarv alá 3x 3 övningar:
  • rygglyft och över huvud 10 kilos tyngd
  • kettlebells swingar
  • klipphopp alternativt rodd (det sistnämnda var för mig och mina ömma ben som fick vila idag)
Avslutningen ännu ett litet cirkelvarv 3x 3 övningar med fokus på mage och rygg. 
 
Vilken perfekt avslutning på denna myggrika dag. Vi har invasion av mygg på mitt jobb.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0