ärligt stulna recept på kesoplättar

Skön laddning inför Nike Blast.
Jag överraskar min kollega och träningspartner Arlette med ett matsäck som gör att vi klarar oss ganska långt.
Kesoplättar (supergoda och nyttiga), rökt kalkon, ölkorvar, sallad, soltorkade tomater, rödlök, turkisk yougurt, energibars och lite vanligt godis.
Just ja, frukt också.
Nu receptet på mina (ärligt stulna recept) kesoplättar;
2 ägg
250 gram keso
2 msk dinkelmjöl
2 msk hackad dill
1/2 dl riven ost
2 krm bakpulver
2 krm örtsalt
vitpeppar
Blanda allt med mixstaver tills röran är relativt slät. Klicka ut smeten i femkronorsstorlek på bakplåtspapper. Grädda i 200 grader i ca 10 minuter (jag tog 25 minuter idag). Låt svalna.
Dessa kan ätas som de är, med creme fraicke, rödlök, kräftstjärtan, räkor  eller precis vad man vill. Min dotter älskar dessa plättar med vanlig kalles kaviar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0