fösta kortvasan 2012 avklarad!

Här står vi inför vår stora utmaning, kortvasan.
Två nybörjare som ska köra de 3 milen från Oxberg till målet i Mora.
Min tantväninna Arlette verkar finnas med mig i alla mina fysiska aktiviteter som jag utför.
Som hon själv sa, man har sina vänner till olika saker.
Våran startgrupp startade 11.30 och jag och min vän släntra in bland de sista.
Vår fina servicekille uppmanade oss hela tiden att skynda på.
Till slut blev jag lite putt och fick säga åt honom, du stressar oss.
Vi var ju redan lite oroliga inför den stora händelsen.
Ingen av oss har någonsin åkt skidor så långt tidigare.
Här blir vi glatt överraskade vid vår första servicestation, Hökberg.
Där står han plötsligt och väntar oss, bästa mannnen, servicekillen och framför allt han som fixade min vallning.
Mina skidor var perfekta.
Jag trippade förbi många skidlöpare i uppförsbackarna utan problem.
Jag tänkte och på att min HIT träning har gjort sitt till för min styrka när backarna kom var briljant.
Nu är det klart, mitt första lopp, kortvasan 2012.
De två sista kilometrarna var fyllda av känslor som hux flux gjorde att ögonen tårades.
Att sätta sina mål och att genomföra dem är en känsla som slår det mesta.
Att lära sig åka skidor vid 48 års ålder och genomföra ett skidlopp med ca 10 mils träning i Borlängeskogaran är rätt okej faktiskt.
Heja alla tanter som vågar göra nya saker.
Tack för allt stöd genom facebook och tack alla kompisar för visat intresse på Friskis & Svettis i Borlänge.
Jag vet att det varit svårt att undvika detta ämne då jag bubblar om det som om jag skulle genomföra ett Triathlonlopp.
Stå ut med mig så blir jag så glad.

Kommentarer
Postat av: HIT-fröken

Mycket bra jobbat hälsar HIT-fröken :)

2012-02-25 @ 14:55:37
Postat av: tack Maria, för att du pressat tanten så bra!

2012-02-25 @ 15:41:52
Postat av: tack Maria, för att du pressat tanten så bra!

2012-02-25 @ 15:43:06
URL: http://antligentant.blogg.se/
Postat av: Anita

Jätte bra gjort Paula, du är en förebild att se upp till!

2012-02-26 @ 09:55:35
Postat av: Tack för det Anita!

2012-02-26 @ 12:02:31
URL: http://antligentant.blogg.se/
Postat av: Anonym

tack för det Anita! (prövar svara på inläggen, men ibland blir det lite konstigt).

2012-02-26 @ 12:03:29
URL: http://antligentant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0