njuta och ladda om

Det hände något "roligt" när vi skulle starta.
Arlette frågar;
- hur sätter jag på mig skidorna?
Men kära nån, tänkte jag!
Sådana bindningar jar ju inte jag.
Snabbt, tänka tänka.
Ser att kvinnan bredvid har lika bindning.
Du, hur gör man när man sätter på sig skidorna?
Du drar upp den där svarta.
Fel sida, framifrån.
Puh, där vart jag lite rädd.
Tänk om min kompis inte fått på sig skidorna.
Nu skall jag försöka njuta av att jag genomfört loppet och samtidigt skall jag ladda om för den största händelsen, i alla fall planerade händelsen detta år.
Mexico och Yucatanhalvön, med en rundresa i Mayaområdet. Det är lite overkligt att det drar ihop sig nu. Jag pratar med denna underbara syster nästan varje dag nu. Vi planerar packning och skrattar åt vår speciella humor. Min syster berättar att hon gör packtest på vissa plagg. Så seriöst alltså. Hon knölar ihop ett plagg för att några dagar senare ta upp det och se hur det klarat testet.
Är det allt för skrynkligt får det inte följa med.
Här är hon min syster och bästa vän, Pia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0