två vilodagar

Vilat kroppen i två dagar.
Välbehövligt men inte så vanligt.
Jag är ganska dålit på att vila.
Efter lördag, söndag och måndagsträning var kroppen lite trött så tisdag kväll bestämde mitt förnuft och min klokare del av hjärna.
Onsdag kväll bokat upp mig hos min frisör. Detta var lika välbehövligt som vilan.
Alltså blev det två vilodagar.
Körde lite pulskoll under söndagens HIT pass.
21 minuter i pulszon 4. Ganska bra.
Med tanke på 4x4 minuters zoner fullt ös och två finaldelar Tabataintervaller vilka också pågår i 4 minuter med 20 sekunder arbete och 10 sekunder vila kunde pulsen legat i zon 4 längre.
Eller så har jag arbetat upp mig på en nivå där det krävs större utmaning eller att jag ökar på tyngden lite mer.
Problemet med att öka vikten är att tappa hastigheten. Det blir svårt att göra allt i högt tempo när det blir för tungt.
Förra veckan gjorde jag en utmaning på cirkelfys då jag ökade på alla stationer där jag hade möjlighet. Det gick hyfsat bra. Tror jag prövar detta ikväll igen.
20.00 vankas cirkelfys. Efter två dagars vila hoppas jag kroppen svarar positivt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0