oh oh oh vad en gumma kan......

Dag två på Nike Blast startar med Atletica by Powerstrike. Ja som du hör handlar det om kraft och funktion. Passet leddes av Maria Montagnani. Hon var grym, magrutor som värsta ryska matronan.
Kettlebells och vikter användes för att få kroppen att brinna. Att allför många upprepningar kan göra så ont.
Så efter lördagens Cross Endurance (crossfit, kort och hårt var temat) Bodybalance och Global Yoga Plant med Johanna Andersson var söndagens pass med Magnus Ringberg en upplevelse med smärta, njutning och stundtals lycka. Kroppen kan bli lite stel av crossfit och skidåkning.
Magnus Ringberg och jag efter passet. Vilken kontroll han har på sin kropp, och stark är han också. Magnus är en av Nike Blast populäraste instruktörer.
Min tantsyster Arlette startade söndagmorgon med ett CXWORX 6 pass. För alla invigda betyder det att Les Mills har kommit ut med ett nytt corepass nr 6 i ordningen. Hon är stark, kolla vilka fina ben (raka och starka).
Heja dig, snart får du komma till Borlänge och imponera på min hemmagrupp. Oh Oh Oh va en gumma kan ta iiiiii!
En intressant föreläsning under lördagen som handlade om Holistic Stress var också intressant. För mig som jobbar med psykisk ohälsa och är väl insatt i sömn och stress var detta ämne spännande.
Kan du läsa detta kan du nu snabbt göra ett lite stresstest.
Varsogod och räkna dina igenkänningssymtom.
Okej, hur många har du fått ihop?
Nedan kan du kolla vart du befinner dig.
Har du en nolla har du säkert fuskat och ljugit lite grann.
JP Sears hette killen som föresläste om stress och reduserande tekniker. Finns en del tänkvärt att ta till sig och förmedla vidare.
Jag bjöd min tantkompis på en lunch från medhavd matsäck. Kesoplättar med kalkon, ölkorv och annat smått och gott. Det kan löna sig att åka med mig på konvent.
Avslutning med lite inspiratörer, instruktörer och andra medverkande. Presentatören på hall 1, alltså det stora golvet i Globen var ingen mindre än
Måns Zelmerlöv, lite suddig men ändå..................
Tack Nike Blast, tack Arlette för en skön helg. Bilden ljuger inte. Tant Paola är trött och har faktiskt lite hemlängtan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0